***اِن ئی یِمَک 2 ***

حدود 80% کل چای مصرفی در کشورهای امریکا و ایتالیا به صورت یخ چای(چای سرد) می باشد. یخ چای به دلیل خاصیت های سلامت مانند ضد کلسترول بودن، کنترل دیابت و آنتی اکسیدان فراوان دارای ویژگی های ممتازی است که به همین جهت این نوشیدی را به یکی از محبوب ترین نوشیدی ها به خصوص در میان مردم کشور های پیشرفته بدل نموده است. مصرف این نوشیدنی در کشور های اروپایی و امریکایی علاوه بر مصرف به صورت خالص، به شکل ترکیبی با سایر نوشیدنی ها در فصل های مختلف حتی زمستان نیز از محبوبیت زیادی برخورار است.

چای سبز سرد شده حداقل ۴ هزار سال است که در چین به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. چینی ها از قدیم با خواص درمانی چای سبز آشنا بودند و از آن به عنوان دارو در درمان ناراحتی های مختلف مانند خونریزی، ناراحتی های گوارشی، سردرد و افسردگی استفاده می کردند اما استفاده از چای سبز فقط به چینی ها و شرقی ها که عادت به نوشیدن چای دارند محدود نشد و کم کم به خاطر خواص درمانی اش در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت. دانشمندان آسیایی، اروپایی و آمریکایی در بررسی ها و مطالعه های خود به شواهد علمی درباره فواید و خواص درمانی نوشیدن چای سبز دست یافتند. برای مثال در سال ۱۹۹۴ نشریه ملی سرطان آمریکا نتایج مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می داد، نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در زنان و مردان چینی تا حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد. محققان دانشگاه پوردو نیز دریافتند ترکیبات موجود در چای سبز سرد مانع رشد سلول های سرطانی می شود. همچنین نتایج مطالعه های دیگر نیز نشان داد نوشیدن چای سبز سطح کلسترول تام خون را پایین می آورد و نسبت کلسترول خوب (HDL) به کلسترول بد (LDL) را افزایش می دهد. به طور کلی بررسی ها نشان داده است که نوشیدن چای سبز سرد و گرم در پیشگیری و بهبود بیماری هایی مانند سرطان، آرتریت روماتویید،بالا بودن میزان کلسترول خون، بیماری های قلبی و عروقی و عفونت موثر است.

بررسی ها نشان داده است چای سبز سرد می تواند به افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند کمک کند. در نوامبر ۱۹۹۹ مجله آمریکایی تغذیه چینی نتایج مطالعه محققان دانشگاه گنوا در سویتزرلند را منتشر کرد. این محققان دریافتند مردانی که ترکیبی از چای سبز و کافئین دریافت می کنند در مقایسه با آنهایی که فقط کافئین دریافت می کنند کالری بیشتری می سوزانند. چای سبز به دلیل خاصیت ضدمیکروبی اش می تواند از مسمومیت غذایی پیشگیری کند و همچنین می تواند باکتری هایی که علت ایجاد پلاک های دندانی هستند از بین ببرد و از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند. به علاوه خاصیت محافظت از پوست چای سبز موجب شده تا از آن در تهیه کرم ها استفاده شود و در بازار لوازم آرایشی هم راه پیدا کند.


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت 9:54 توسط امامدوست| |

 

 

برای مشاهده فایل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 10:39 توسط امامدوست| |

 

شايد دیگر وقت آن رسيده باشد که تکنولوژی را به بشقاب های غذا خورییمان هم دعوت کنيم تا شايد کمی در مصرف برق و يا گاز بتوانيم صرفه جويي کنیم. ممکن است برای شما هم بارها اتفاق افتاده باشد که مايکرو فر خود را تنها براي گرم کردن غذای يک نفر روشن کنید و علاوه بر مواجه شدن با يک قبض برق نجومی در پايان ماه، با استهلاک روز به روز وسایلی نظير مايکرو فر مواجه شويد.

در این شرايط بهترین راه داشتن يک بشقاب رسانا است که بتواند غذا را پس از سرو شدن کمی گرم کرده و آن را براي خوردن لذيذ تر کند. در ضمن بايستی میز غذا خوریمان را نیز به سيم ها و کابلهای لازم جهت استفاده از این بشقابها مجهز کنيم. در بدنه هر بشقاب تعدادی المنت رسانا تعبیه خواهد شد، سپس هر بشقاب بر روی پنل معينی که بر روی ميز تنظیم شده جای می گیرد. در واقع تنها کاری که بايد انجام دهيم سرو غذا در بشقاب است.

در مراحل پیشرفته اين طرح شايد قادر به گرم کردن غذا در يک بشقاب رسانا باشیم، که بتواند به صورت بيسيم گرما را از منبعی تامین کند. آنگاه می توانيد با خيال راحت سرويس قابلمه های خود را بيرون بیندازید و غذا را در بشقاب طبخ کرده و نوش جان کنید. البته اين بشقاب هنوز یک ايده است، اما خوشبختانه تمام فناوری های مورد نياز برای ساخت آن موجود است و طولی نمی کشد که شاهد حضور آن در فروشگاه های لوازم خانگی باشيم.

منبع: باشگاه مهندسان ایران

نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 10:27 توسط امامدوست| |

عـجـیـب تـریـن بـسـتـنـی هـای دنـیـا
 
از بستنی ماهی و میگو تا بستنی گیاهی و چای سبز ...

 

آیا می دانید بر اساس آمارهای منتشرشده فدراسیون بین المللی شیر و لبنیات، کشورهای نیوزلند، آمریکا، استرالیا، فنلاند، سوئد، کانادا و ایتالیا از بزرگ ترین مصرف کنندگان بستنی در دنیا هستند؟ نیوزلندی ها با سرانه مصرف سالانه ۴/۲۸ لیتر بستنی برای هر نفر، لقب «استادان بستنی خور» را در دنیا به خود اختصاص داده اند...

وقتی سرانه مصرف یک خوراکی بالا می رود، تولیدکنندگان هم به تولید محصولاتی با شکل و کیفیت جدید تشویق می شوند و به همین دلیل امروزه در سراسر دنیا، بستنی های عجیب و غریب زیادی تولید می شود؛ از بستنی ماستی گرفته تا بستنی ماهی! در صفحه «صنایع غذایی» این شماره، گشتی در سراسر دنیا زده ایم تا شما را بیشتر با چند نوع از خارق العاده ترین بستنی ها آشنا کنیم.

● بستنی ماهی

هرچند ماهی و بستنی هر دو خوراکی های خوشمزه ای هستند اما ترکیب آنها خیلی ها را از خوردن هر جفتشان دلزده می کند. بستنی ماهی، از ترکیب پودر ماهی خشک با خامه ساده بستنی یا بستنی وانیلی به دست می آید. این بستنی که بومی کشور ژاپن است، در این کشور و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا که مردمانش به خوردن انواع ماهی های خام و بدون افزودنی عادت دارند، طرفداران بسیاری دارد. باوجود تبلیغات زیادی که برای بستنی ماهی در کشورهای جنوب شرق آسیا می شود، معمولا توریست ها تمایل چندانی به خوردن آن از خود نشان نمی دهند.

● بستنی میگو

بستنی میگو را هم مانند بستنی ماهی، اولین بار ژاپنی ها در سال ۲۰۰۴ به دنیای بستنی ها معرفی کردند. در بستنی میگو، از میگوی خام یا بخارپز شده و خامه بستنی استفاده می شود. گاهی این میگو را با شربت غلیظ آناناس یا پودر نارگیل می پوشانند و طعم دار می کنند. از آنجا که میگو با خامه بستنی مخلوط نمی شود، طرفداران بستنی میگو بیشتر از بستنی ماهی هستند چون به نظر آنها این نوع بستنی بوی خامی غذاهای دریایی را ندارد.

● بستنی هشت پا

تعجب نکنید! این ژاپنی ها در دنیای بستنی هم مانند دنیای لوازم صوتی و تصویری کولاک کرده اند؛ آخرین شاهکارشان در این زمینه هم تولید و عرضه بستنی هشت پاست. بستنی هشت پا در شهر نامجای ژاپن که به شهر بستنی معروف است، تولید و توزیع می شود. هنوز پای این بستنی به شهرهای دیگر ژاپن یا حتی کشورهای همسایه هم باز نشده است تا فروشندگان در شهر بستنی بتوانند به یکه تازی خود در عرصه جلب مشتری برای بستنی های هشت پا ادامه دهند. بستنی هشت پا از ترکیب بستنی شکلاتی با عصاره گوشت هشت پا تولید می شود. اگرچه تولیدکنندگان این بستنی در ژاپن، تولید و عرضه آن را نوعی ابتکار و عامل جلب توجه توریست ها می دانند، اما بیشتر اروپایی ها و آمریکایی ها از طعم بستنی هشت پا متنفرند و می گویند به تمام دوستانشان سفارش می کنند که اگر به ژاپن آمدند، هرگز این خوراکی را امتحان نکنند.

● بستنی بادمجان

درست کردن بستنی بادمجان کار چندان ساده ای نیست. ترکیب این بستنی شامل بادمجان سرخ یا کباب شده، شکر، پودر وانیل، بستنی ساده، شیر، زرده تخم مرغ، خامه و انواع مغزهاست. بستنی بادمجان برخلاف بستنی های عجیب دیگری که با پروتئین های دریایی تهیه می شوند، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا به خصوص در بین دوستداران خوراکی های گیاهی دارد. در ضمن، رنگ زیبا و بوی دلپذیر و جدید این بستنی خیلی از بچه ها را هم به خود جلب می کند

● بستنی گیاهی

تمام بستنی هایی که تا به حال معرفی شدند، بر پایه شیر یا خامه بودند اما برای تهیه بستنی گیاهی اصلا از شیر یا فرآورده های لبنی استفاده نمی شود. هدف از تولید این نوع بستنی، جلب رضایت افرادی است که دستگاه گوارششان به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارد و قادر به هضم آن نیست. این افراد، حدود ۶۰ درصد از جمعیت کل دنیا را تشکیل می دهند. در بستنی های گیاهی، سویا جای شیر را می گیرد. مصرف کنندگانی که لذت خوردن بستنی های معمولی را تجربه کرده اند، می گویند که بستنی های گیاهی به هیچ وجه طعم دلپذیر و دوست داشتنی سایر بستنی ها را ندارند. متخصصان صنایع غذایی آلمانی تصمیم گرفته اند تا دانه گیاهی به نام «لوپین» را که سرشار از پروتئین است به بستنی های گیاهی اضافه کنند تا هم ارزش تغذیه ای آن را بالا ببرند و هم کیفیت طعمش را بهبود ببخشند. در حال حاضر، بستنی های گیاهی با قیمت لیتری ۸ دلار در سراسر اروپا و آمریکا به فروش می رسند

● بستنی چای سبز

این بستنی هم یکی دیگر از ابتکارهای ژاپنی ها در تولید این تنقلات است. بستنی چای سبز از ترکیب خامه ساده بستنی با عصاره برگ چای سبز تولید می شود. این بستنی که شیرینی چندان زیادی ندارد، سبزرنگ است و با تزیین برگ های تازه چای در کافی شاپ های ژاپن سرو می شود.

 

منبع :پورتال خبری البرز

 

نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 10:11 توسط امامدوست| |

از زمین تا آسمان آه است می دانی چرا؟

یک قیامت گریه در راه است می دانی چرا؟

 

بر سر هر نیزه خورشیدی ست یک ماه تمام

بر سر هر نیزه یک ماه است می دانی چرا؟

 

نوشته شده در دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:,ساعت 16:14 توسط امامدوست| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,ساعت 15:27 توسط امامدوست| |

مقدمه

 

مواد غذایی را می توان با استفاده از فرآیندهای حرارتی یا غیر حرارتی نگهداری نمود. فرآیندهای حرارتی (تحت عناوین حرارت دادن و پختن )علاوه بر غیر فعال نمودن میکروارگانیسم ها، بر کیفیت مواد غذایی نیز اثر می گذارند.

این در حالی است که ،فرآیند های غیر حرارتی که برای غیر فعال کردن میکرو ارگانیسم های عامل فساد مورد استفاده قرار می گیرند. تاثیری بر کیفیت ماده غذایی ندارند. فناوری فشار بالا، به علت غیر فعال کردن میکروازگانیسم ها و آنزیم ها و همچنین تولید محصولاتی با کیفیت بالا اهمیت خاصی در صنایع غذایی پیدا کرده است .

در ابتدا فناوری فشار بالا در تولید انواع سرامیک ، استیل و آلیژهای خاصی مورد استفاده قرار می گرفت . در دهه گذشته، فناوری استفاده از آن در صنایع غذایی نیز گسترش یافت . اثر فشار های زیاد در غیر فعال نمودن میکروارگانیسم ها از آغاز قرن بیستم شناخته شد. در دهه گذشته نیز تلاش های زیادی در جهت امکان استفاده گسترده از این فناوری در صنایع غذایی انجام گرفت. در فشار 9000-4000 اتمسفر آنزیم ها و باکتری ها غیر فعال می شوند ، اما این فشار تاثیری بر عطر و طعم مواد غذایی ندارد. از آن جا که اثر فشار در تمام قسمت های غذا یکسان است، همه قسمت های آن به طور یکنواخت سالم سازی می شوند. این روش بر خلاف روش حرارتی وابسته به زمان و جرم نیست ، از این رو زمان لازم برای انجام فرآیند کوتاه می باشد.

 

سیستم های اعمال فشار ایزواستاتیک، در سه شکل سیستم های ایزواستاتیک سرد ایزواستاتیک گرم یا ایزواستاتیک داغ وجود دارند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,ساعت 15:25 توسط امامدوست| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,ساعت 15:17 توسط امامدوست| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,ساعت 15:1 توسط امامدوست| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,ساعت 7:39 توسط امامدوست| |

سلام جناب آقای لشنی

به دلیل اینکه ایمیلتونو درست وارد نکرده بودین نتونستم مطالبو بهتون ایمیل بزنم

بنابراین  اینجا براتون گذاشتم اگه مطالبو دیدید لطفا تو قسمت نظرات بهم خبر بدین

 

طرح توجیهی ماءالشعیر

 

طرح توجیهی تولید ماالشعیر

 

برای چگونگی فرآیند اینجا رو کلیک کنید

 

نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:,ساعت 14:48 توسط * ثبات حق*| |

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:,ساعت 12:57 توسط * ثبات حق*| |

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:,ساعت 12:54 توسط * ثبات حق*| |

بدون ترديد برخورداري از غذاي كافي يك حق انساني است و محروم شدن افراد از ان به هر دليلي در حكم يك جنايت مي باشد . برنارد شاد نويسنده ي مشهور ايرلندي ، فقر يا به تعبيري ديگر ناامني غذايي را بزرگترين مصيبت ها و بدترين جنايت عليه بشريت مي داند . امنيت غذايي سنگ بناي يك جامعه ي توسعه يافته و عنصر اصلي سلامت فكري،رواني و جسمي است . ناامني غذايي ،ذخيره ي سرمايه ي اجتماعي افراد مشمول آن و نيز مفهوم هنجارها و ارزش هاي انساني و ديني را شديداً تحليل خواهد كرد ....


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 17:59 توسط * ثبات حق*| |

 

 

چه بخوریم که خوش به حالمان شود؟؟؟


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 17:58 توسط * ثبات حق*| |

 

بررسي امكان توليد پنير سفيد ايراني كم چربي و بهينه سازي ويژگيهاي آن با استفاده از صمغ عربي و گوار


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 17:56 توسط * ثبات حق*| |

 


دو دسته باکتری که به صورت رایج در کالباس های تخمیری نقش اصلی ایفا می کنند لاکتیک اسید باکتری های گرم مثبت وکاتالازمثبت کوکسی هستند.کاهش میکرو فلورای نامطلوب درتوسعه مدت زمان نگهداری توسط فراهم کردن روش هایی مانند اسپری کردن اسیدلاکتیک وپروپیونیک بر لاشه وتکه های بریده شده انجام می شود .همچنین تعدادی از مولفان پیشنهاد کردند که یک تخمیر لاکتیکی کنترل شده در سطح گوشت به عنوان آغاز روش موثر درافزایش بهسازی گوشت می باشد.امروزه برای محصولات سالم با استاندارد کردن و فراهم کردن تکنولوژی مطلوب با به کار گیری محیط کشت های آغازگر برای محصولات جهت خشک کردنsusage های تخمیرشده برای کنترل کردن تخمیرورساندن محصول می توان مانع رشد دیگر میکروارگانیسم ها شد.محیط کشت لاکتیکی برروی گوشت به طرزمخصوص کاهش جمعیت میکروبی را درطول شرایط هوازی جزئی بسته بندی های تحت خلاء سودمند می باشد. یافته ها تاثیر لاکتوکوکوس لاکتیس زیررده لاکتیس و لاکتوکوکوس پلانتاروم تغییرات حسی ومیکروبی درمزه گوشت دردرجه حرارت 4درجه سانتی گراد ونگهداری درشرایط هوازی رابیان کرد. البته گوشت تخمیرشده می تواند سلامتی رابه خطربیا ندازد چنان چه انتروباکتر درآن تکثیر پیدا کند درمحصول به میزان زیادی اسید چرب آزاد پیدا خواهد شد وغیرقابل خوردن می شود.


نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 17:52 توسط * ثبات حق*| |

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 17:50 توسط * ثبات حق*| |


Modelling the Cooling Kinetics of Chocolate Coatings with
Respect to Final Product Quality

مدل سینتیک خنک کننده ی پوشش شکلات با
باتوجه به کیفیت محصول نهایی




ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:55 توسط * ثبات حق*| |

 

"48" اصطلاح با حرف [ L ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:31 توسط * ثبات حق*| |

 

"11" اصطلاح با حرف [ K ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:29 توسط * ثبات حق*| |

 

"4" اصطلاح با حرف [ J ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:28 توسط * ثبات حق*| |

 

"23" اصطلاح با حرف [ I ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:28 توسط * ثبات حق*| |

 

"33" اصطلاح با حرف [ H ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:27 توسط * ثبات حق*| |

 

"43" اصطلاح با حرف [ G ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:25 توسط * ثبات حق*| |

 

"63" اصطلاح با حرف [ F ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:24 توسط * ثبات حق*| |

 

"37" اصطلاح با حرف [ E ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:23 توسط * ثبات حق*| |

 

"52" اصطلاح با حرف [ D ] آغاز می شوند


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 11:22 توسط * ثبات حق*| |

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید..

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,ساعت 1:30 توسط رضوی زاده| |

Design By : Mihantheme